Przejdź do głównej zawartości

BER


W Berlinie działają obecnie dwa lotniska: Schönefeld i Tegel. Oba obsługują już znacznie większą liczbę samolotów i pasażerów niż przewidywali ich projektanci. Podjęto więc rozsądną decyzję budowy nowego, dużego lotniska, które zastąpi dwa stare. Nazywa się ono Berlin Brandenburg i według pierwotnego planu miało być oddane do użytku w 2010 roku. Niestety, nie zdążono na ten termin i kolejny wyznaczono na jesień zeszłego roku. Gdy ja pierwszy raz usłyszałam o tym lotnisku, planowaną datą otwarcia był już natomiast początek czerwca 2012.

Wiosną kupowałam bilety lotnicze na koniec sierpnia. Do tego czasu lotnisko Berlin Brandenburg miało już dawno funkcjonować, więc nic dziwnego, że miejsce docelowe oznaczone było kodem nowego lotniska - BER. Parę tygodni po dokonaniu zakupu dostałam jednak mejla od linii lotniczej, że ze względu na niejasną sytuację berlińskiego lotniska szczegóły lotu mogą ulec zmianie. I rzeczywiście, nie minęło wiele czasu, jak podano oficjalną informację, że otwarcie lotniska zostaje przesunięte na... 17 marca 2013. Oficjalnym powodem są usterki systemu przeciwpożarowego (ach, to BHP!), ale jaka jest prawda, trudno powiedzieć. No nic, zamiast na błyszczącym nowością lotnisku przyjdzie mi lądować na Schönefeldzie.

Co ciekawe, gdy trzy tygodnie temu - a więc już po podaniu do wiadomości oficjalnej decyzji - zdarzyło mi się znowu kupować bilety, od innej linii lotniczej, miejscem wylotu nadal był BER. Dopiero parę dni po zakupie uściślono, że samolot wystartuje jednak z Tegla. Tym razem nawet się cieszę, bo nigdy tam nie byłam, a to już ostatnia okazja go zwiedzić, ponieważ pod koniec roku mają go zamknąć. To zamknięcie zaplanowano już dawno temu, kiedy jeszcze wszystko wskazywało na to, że do tego czasu olbrzymia większość lotów do i z Berlina będzie się odbywała przez nowe lotnisko. Co stanie się w nowej sytuacji, gdy na obsługę całego Berlina zostanie już tylko i tak przepełniony Schönefeld - no cóż, zobaczymy.

Tymczasem wczoraj radio podało, że coraz bardziej możliwe się wydaje, że otwarcie lotniska przesunie się jeszcze dalej w przyszłość. Na dodatek budowa okaże się dużo droższa, niż pierwotnie zakładano. Niemcy, co się z wami dzieje??

Komentarze